کد خبر: 955336
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۳
چند سالی است که طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان‌های مختلف ایران به ثمر نشسته و از مناطق مختلف خبر می‌رسد که با ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف می‌توان به آینده این نقاط امیدوار بود.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرويس ايران جوان آنلاين: چند سالی است که طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان‌های مختلف ایران به ثمر نشسته و از مناطق مختلف خبر می‌رسد که با ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف می‌توان به آینده این نقاط امیدوار بود. بر همین اساس در استان اردبیل هم بنیاد برکت با ایجاد اشتغال به‌خصوص کسب‌وکار‌های خرد و خانگی در مناطق روستایی و محروم توانسته محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان ببرد به طوری که هم‌اکنون ۴۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در استان اردبیل یا در دست اقدام است یا به بهره‌برداری رسیده است.

با انجام پروژه‌های مختلف در رابطه با ایجاد اشتغال در استان اردبیل حالا چرخ صنایع کوچک و بزرگ زیادی به حرکت درآمده است؛ صنایعی که باعث شده نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، عملکرد بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را در حوزه اشتغالزایی در مناطق محروم مناسب و قابل دفاع ارزیابی و با اشاره به اقدامات این بنیاد عنوان کند: «بنیاد تا به امروز اقدامات خوبی را در حوزه‌های اشتغالزایی، ساخت مدرسه و فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق و روستا‌های محروم استان و به‌خصوص شهر‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین به پایان رسانده یا در دست اقدام دارد.» صدیف بدری با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور در اردبیل ادامه می‌دهد: «بنیاد برکت با ایجاد اشتغال به‌خصوص کسب‌وکار‌های خرد و خانگی در مناطق روستایی و محروم می‌تواند به محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل یاری رساند.» به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، بنیاد برکت تا به امروز ۴۰۰ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را در استان اردبیل به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

اردبیل و ۱۵ درصد بیکار تحصیلکرده

بدری به دیدارش با مهندس جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت نیز اشاره کرده و خاطرنشان می‌کند: «در این دیدار اقدامات بنیاد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به همراه استاندار اردبیل در دیداری با دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گزارشی از ظرفیت‌های استان و فرصت‌های بالقوه به‌ویژه در حوزه اشتغالزایی را ارائه دهیم.»

وی یادآور می‌شود که بنیاد برکت علاوه بر ایجاد شغل‌های اجتماع‌محور خرد و خانگی و ساخت مدارس در روستا‌ها و مناطق محروم استان اردبیل، در قالب مدل توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی بنگاه‌محور در یک شرکت سازنده سرم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه ها‌ی صنعتی در استان اردبیل مشارکت و سرمایه‌گذاری کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری می‌کند اقدامات این‌چنینی بنیاد برکت در سال جاری هم در استان اردبیل ادامه داشته باشد. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان اردبیل می‌گوید: «نرخ بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده استان بیشتر از ۱۵ درصد است. بنیاد برکت با ورود به حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی به‌ویژه از نوع خرد و خانگی می‌تواند به رفع معضل بیکاری در منطقه کمک کند. برخی از مناطق استان مانند شهر نمیر و روستا‌های آن در حوزه صنایع دستی دارای استعداد‌ها و توانایی‌های بالقوه‌ای است.»

وی از گردشگری، کشاورزی، دامپروری سبک و سنگین، صنعت و معدن و محصولات گلخانه‌ای به عنوان دیگر رسته‌هایی نام می‌برد که امکان ایجاد اشتغال در آن‌ها وجود دارد.
بدری از آماده‌سازی طرح‌های مرتبط با اشتغالزایی در استانداری اردبیل خبر داده و تأکید می‌کند: «این طرح‌ها که با توجه به شرایط و قابلیت‌های هر منطقه تهیه شده است در دیدار با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیشنهاد و ارائه خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار